Yritin etsiä Wattpadista suomalaisia tekstejä, ja löysinkin niitä suomi-hakusanalla. Wattpad ei näytä olevan ehkä paras mahdollinen paikka julkaista suomalaisia tekstejä kun sopivien tekstien löytäminen vaikuttaa hankalalta. No, joka tapauksessa...

Löysin siis joitakin suomenkielisiä tekstejä, mutta valitettavasti en ainakaan vielä ole kovinkaan vaikuttunut niiden tasosta. Olin sellaisella mielialalla että kaipasin hieman siirappista romantiikkahömppää mutta en ainakaan vielä ole löytänyt sellaista joka olisi sykähdyttänyt minua.

Yritän parhaani mukaan itse kirjoittaa asiallista tekstiä ja yritän varoja pahimpia kielioppivirheitä vaihtelevalla saavutuksella. En varmastikaan ole täydellinen kirjoittaja (en varmasti lähelläkään sitä), mutta sain kirskutella hampaitani kuinka huonoa tekstiä joistakin kirjoituksista löytyi. Tämä ei nyt koske pelkästään suomalaisia tekstejä - olen löytänyt saman ongelman myös englanninkielisissä teksteissä, joita olen lukenut.

Varmaan minunkin novellejani arvioitaisiin ja arvosteltaisiin, jos niitä julkaisisin, mutta todennäköisesti lukisin tekstit ensin kymmeneen kertaan ennen kuin uskaltaisin laittaa mitään julkiseen levitykseen. Olen huono julkaisemaan mitään fiktiivistä koska olen perfektionisti ja liian itsekriittinen - kun tiedän jonkin olevan laadultaan huono tai keskinkertainen, en uskalla sitä esitellä koska ennakoin saavani kriittistä palautetta. Rakentava kritiikki on useimmiten hyväksi, mutta oma itsetuntoni ei oikein aina kestä kritiikkiä.

Yritän jossain välissä uskaltaa tuoda omia tekeleitäni esille mutta tässä vaiheessa yritän paneutua muiden kirjoittamiin teksteihin. Kunhan löytäisin kunnon materiaalia... Jos tiedät hyviä tai kohtalaisia sokerilla kyllästettyjä romanttisia novelleja (sellaisia Kolmiokirjan Timantti-sarjatyyppisiä), vinkka minulle ;)