Kun purkauduin nettikirppareista, samassa yhteydessä tuli myös mieleen ajatus siitä kuinka vaihtelevat kellonajat voivat olla ihmisestä riippuen.

Jos minulla on meno esimerkiksi klo 17 tai pitää olla jossain klo 17 aikoihin, minulla se tarkoittaa sitä että olen VARMASTI tapaamisessa viimeistään klo 17 ja mieluummin paikalla etukäteen ainakin 10-15 minuuttia ennen sovittua aikaa. Sama tilanne jos pitäisi olla jossain klo 17 jälkeen, olen varmasti paikalla viimeistään klo 17.

Oman kokemuksen perusteella olen huomannut että toisilla noin klo 17 tai klo 17 jälkeen tarkoittaa että voit saapua paikalle vielä ennen klo 18.

Voiko tällainen kellonajan venyttäminen tai pilkunviilaaminen riippua ihmistyypistä, sukupuolesta tai kotona opituista käytännöistä? Olen mieluummin etukäteen paikalla kuin myöhässä. Saman luonteenpiirteen olen huomannut sisaruksissani ja vanhemmissani.

Jos olet suurpiirteinen ihminen, kulkeeko kellosi myös noin-suunnilleen- sinnepäin-ajassa? Jos olet pilkuntarkka, kulkeeko kellosi sekunnilleen atomikellon mukaisessa kellonajassa, myöhästymättä sekuntiakaan?  Vai oletko stressaaja, joka pelkää myöhästymistä ja, jonka kulkee etuajassa? Itse tunnustan olevan jälkimmäisessä ryhmässä…